NBA wróciła na NBC z hukiem. Pierwszy wieczór z ligą w nowej (a raczej dobrze znanej) telewizyjnej oprawie przyciągnął przed ekrany średnio 5,61 miliona widzów, co stanowi najlepszy wynik otwarcia sezonu w październiku od 15 lat – wynika z danych Nielsen Big Data + Panel oraz Adobe Analytics.
Rekordowe liczby dla Thunder i Rockets
Pierwsze spotkanie sezonu – starcie aktualnych mistrzów NBA, Oklahoma City Thunder, z Houston Rockets – obejrzało średnio 5,85 miliona widzów w transmisji łączonej na NBC i Peacock.
Kulminacyjny moment nastąpił podczas drugiej dogrywki – wtedy oglądalność sięgnęła aż 7,1 miliona, co czyni ten mecz najchętniej oglądanym spotkaniem otwarcia w „wczesnym oknie” od 2010 roku, kiedy to LeBron James debiutował w barwach Miami Heat przeciwko Boston Celtics (7,4 mln widzów na TNT).
Pojedynek Rockets – Thunder oznaczał 95-procentowy wzrost oglądalności w porównaniu z ubiegłorocznym meczem otwarcia pomiędzy Celtics i Knicks.
Warriors i Lakers również z mocnym wynikiem
Drugie spotkanie nocy – Golden State Warriors kontra Los Angeles Lakers – przyciągnęło średnio 5,11 miliona widzów, co stanowi 76-procentowy wzrost względem ubiegłorocznego meczu Lakers z Timberwolves.
Transmisja rozpoczęła się na platformie Peacock, a po zakończeniu pierwszego meczu przeniosła się na NBC. Spotkanie zakończyło się wygraną Warriors 119:109.
NBC wygrywa wieczór w całych Stanach
Dzięki znakomitej oglądalności NBA zapewniła NBC zwycięstwo w prime time wśród dorosłych w wieku 18–49 lat – we wszystkich amerykańskich sieciach telewizyjnych.
Powrót koszykówki na NBC to część nowej, 11-letniej umowy praw telewizyjnych, która zakłada transmisje we wtorkowe wieczory, a od lutego również w niedziele wieczorem. Warto dodać, że był to pierwszy mecz NBA na NBC od finałów w 2002 roku pomiędzy New Jersey Nets a Los Angeles Lakers.
fot. AP News







